Popredná medzinárodná chemická spoločnosť nás oslovila s požiadavkou na obsadenie kľúčovej pozície Communication & Branding Manager pre región strednej Európy. Jednou zo špecifík tejto pozície bol čas, ale aj odborné znalosti.

Hlavné požiadavky na kandidáta

Klient hľadal kandidáta s minimálne 5-ročnou praxou v brand manažmente a marketingovej komunikácii, s preukázateľnými skúsenosťami na zahraničných trhoch, rozvinutými manažérskymi zručnosťami, strategickým a analytickým myslením a plynulou znalosťou angličtiny na komunikatívnej úrovni.

Napriek tomu, že pozícia bola v chemickom a agrochemickom priemysle, klient preferoval kandidátov z FMCG sektora a marketingových agentúr.

Ako prebiehal precízny Executive Search proces?

Po dôkladnej konzultácii s Head of Marketing Central & Eastern Europe sme vypracovali komplexnú stratégiu náboru s jasným časovým harmonogramom.

Počas 2 pracovných dní sme zostavili zoznam cieľových spoločností (TCL), ktorý obsahoval 30 top spoločností z FMCG sektora a 10 popredných marketingových agentúr. Tento zoznam zahŕňal detailné informácie o špecializácii každej spoločnosti a odkazy na ich webové stránky.

Následne sme počas 7 pracovných dní pomocou pokročilých headhunterských techník identifikovali 40 potenciálnych kandidátov s požadovaným profilom. Tento proces zahŕňal detailnú analýzu štruktúry jednotlivých spoločností, identifikáciu relevantných pozícií a ich držiteľov, ako aj predbežné hodnotenie vhodnosti kandidátov na základe verejne dostupných informácií.

Po schválení Long Listu klientom sme začali systematicky oslovovať kandidátov, čo zahŕňalo úvodný telefonický kontakt, zaslanie detailných informácií o pozícii, štruktúrované pohovory s využitím kompetenčných a behaviorálnych otázok a priebežné hodnotenie a selekciu kandidátov.

Na týždennej báze sme klientovi prinášali detailný prehľad o postupe projektu, vrátane počtu oslovených kandidátov, spätnej väzby z trhu a predbežného hodnotenia potenciálnych uchádzačov.

Prezentácia a výber hlavných kandidátov

Z prezentovaných kandidátov postúpili 2 do finálneho kola. Vybraný kandidát prijal ponuku a nastúpil do spoločnosti v stanovenom termíne, čím bol splnený požiadavok klienta na rýchle obsadenie pozície.

Efektívny model pre obsadzovanie aj vysoko špecializovaných pozícií

Tento prístup k Executive Search predstavuje efektívny model pre obsadzovanie vysoko špecializovaných pozícií v konkurenčnom prostredí, kde tradičné metódy náboru často zlyhávajú. Kombinácia dôkladnej analýzy trhu, cieleného oslovovania kandidátov a dôsledného screeningu umožňuje prekonať výzvy spojené s obmedzeným počtom vhodných kandidátov a časovým tlakom.

Tiež sa stretávate s problémom pri obsadzovaní špecializovanej pozície? Dohodnite si nezáväznú konzultáciu a zistite, ako nájdeme vášho ideálneho kandidáta.