Poľský módny reťazec plánoval koncom roka 2024 otvoriť až desať nových predajní počas iba troch mesiacov. S nedostatkom kvalitných kandidátov a blížiacim sa predvianočným obdobím išlo o preteky s časom, ktoré sme pomohli vyhrať.

 

Retail má svoje špecifiká

Nábor v retaile je výzvou už len z podstaty tohto odvetvia. Práca cez víkendy, počas sviatkov, otváracie hodiny od deviatej ráno do deviatej večer. K tomu povinnosti pred otvorením aj po zatvorení predajne. To všetko znižuje atraktivitu týchto pozícií v očiach kandidátov.

Rýchlosť náboru verzus kvalita – čas je často rozhodujúci. Obchod však bez zamestnancov jednoducho nefunguje. Ak nemáte ľudí, neotvoríte, a ak ich máte málo, riskujete straty – od krádeží až po slabý zákaznícky servis,“ vysvetľuje Martina Pavelková, HR konzultantka zo S&you.

Ďalšou prekážkou býva umiestnenie predajne – v menších mestách je omnoho náročnejšie nájsť skúsených store manažérov. Tých je nielen málo, ale sú aj menej ochotní meniť zamestnanie.


Rýchla expanzia, málo času, nedostatok zamestnancov

Značka pôsobiaca na trhu od roku 2013 plánovala významnú expanziu. V súčasnosti prevádzkuje vyše 110 predajní v Poľsku, Česku a na Slovensku, a zamestnáva viac než tisíc ľudí. Zameriava sa na kreatívny prístup k móde, spolupracuje s umelcami a dizajnérmi a pravidelne uvádza limitované kolekcie.

Expanzia naplánovaná na jeseň 2024 – desať nových predajní počas troch mesiacov – sa začala nádejne. Prvú predajňu v Jihlave otvorili vďaka vlastným náborovým aktivitám. Komplikácie však nastali v Ostrave, kde sa nedarilo obsadiť kľúčovú pozíciu store manažéra.

V tom momente nás klient oslovil s prosbou o pomoc. Naša personálna agentúra bola odporučená ako „najlepší retail špecialisti v Česku“ – a túto povesť sme potvrdili.

Klient nás kontaktoval až koncom septembra 2024, pričom prvé predajne sa mali otvárať už v októbri. Čas na nábor bol extrémne krátky,“ približuje situáciu Christophe Beaujard, riaditeľ S&you pre Českú republiku a Slovensko.


Rýchly výsledok vďaka know-how a databáze

Vďaka našej internej databáze kandidátov a cielenému researchu sa nám podarilo do dvoch týždňov obsadiť pozíciu store manažéra aj zástupcu manažéra pre ostravskú predajňu.

Klient si nás získal natoľko, že nás zapojil aj do ďalších náborov – v mestách ako Zlín, Opava a ďalších. Výzva však prišla aj zo Slovenska: v bratislavskom obchodnom centre náhle odišiel store manažér a spolu s ním aj viacerí členovia tímu.

Vytvorili sme akčný plán, do ktorého sme zapojili našich konzultantov (zameraných na manažérske pozície), ako aj kolegov z divízie SYNERGIE, ktorí pomáhali s náborom sales asistentov.


Výsledky spolupráce – fakty a čísla

  • 7 otvorených predajní
    – pri 5 z nich sme boli aktívne zapojení do náboru

  • 9 obsadených manažérskych pozícií
    – store manažéri aj ich zástupcovia

  • 22 sales asistentov
    – nábor v Česku aj na Slovensku

  • Assessment centrum
    – pre hromadné pohovory s kandidátmi na pozície predajcov

Vďaka assessment centru si manažéri mohli vybrať konkrétnych predajcov pre svoje predajne a priamo na mieste s nimi vyplniť dotazníky potrebné pre uzavretie pracovných zmlúv,“ dopĺňa Martina Pavelková.


Retail poznáme zvnútra

Kľúčovým faktorom úspechu bola odbornosť našich konzultantov – mnohí z nich majú vlastné skúsenosti priamo z retailu.

Naši ľudia poznajú fashion retail zvnútra – vedia, ako to funguje na predajni a aké vlastnosti by mal mať dobrý kandidát,“ dodáva Martina.

Tento prípad krásne ilustruje našu filozofiu:
Predstavte si ideálneho človeka pre vašu pozíciu – a my ho pre vás nájdeme.
Naša flexibilita a schopnosť rýchlo obsadiť väčší počet pozícií sú silné stránky, ktoré dokážeme priniesť každej spoločnosti, či už plánuje expanziu, alebo rieši akútny personálny výpadok.